Tulosta

Viron reissu

Kirjoittanut outi on . Posted in Kilpailut

Lähdimme Viron rastiviikolle 41 SK:laisen voimin. Bussi starttasi Pilotilta 8.7 klo 7.00. Tane ei tällä kertaa päässyt kuskiksi. Helsingistä jatkoimme Tallinnaan Tallink-laivalla. Matka kesti vain kaksi tuntia. Tallinnassa meitä oli vastassa koko viikon kuskinamme toiminut Auvo.

Majoituspaikkanamma oli Taevaskojan leirikeskus. Pääsimme tutustumaan virolaisiin maastoihin jo ensimmäisenä iltana, tutkimme lähimaastossa Iisakin merkitsemiä erikoisia rastipisteitä.

Ensimmäisen päivän kisakeskus oli mutaisella pellolla. Suurimmalla osalla porukasta meni kisa oikein hyvin ja muutamassa sarjassa tuli osakilpailuvoittokin.

Toinen ja kolmas osakilpailu käytiin Unikulan maastoissa. Toisena päivänä olivat vuorossa pikamatkat ja taas tuli pari osakilpailuvoittoa. Kolmantena päivänä juostiin koko viikon pisimmät matkat junnuille vieraammalla mittakaavalla 1:15 000. Rastipisteetolivat hyvin haastavia ja vettä satoi kaatamalla.

Illalla suuntasimme Pölvan keskustaan, jossa palkittiin kolmen ensimmäisen osakilpailun voittajat. Paikalla oli myös MM-kisojen maskotti, joka pääsi samaan kuvaan SK-junnujen kanssa. Myös ulkomaiset valokuvaajat olivat kiinnostuneita tästä hupaisasta näystä.

Ensimmäisenä poutapäivänä pääsimme melomaan Ahja-joelle. Niinan, Nooran ja J-Pn yhteistyö ei oikein toiminut ja kanootti kaatui jo ensimmäiseen pieneen virtaukseen. Muut eivät sitten kaatuneetkaan ja melontaretki sujui muutenkin hyvin. Maisemat olivat mahtavat. Lopussa muut joutuivat vähän odottelemaan kun Laura, Heini ja Maija jäivät 12 kilometrin matkalla puolentoista tunnin päähän kärjestä. Mutta hauskaa oli ollut.

Taevaskojassa aika saatiin kulumaan pelaamalla lento- ja jalkapalloa. Junnujen “kokoontumispaikaksi” muodostui yläkerran terassin pyöreä pöytä vihreine sohvineen. Pöydän ääressä katseltiin Markus-showta, mentiin peukkupainia ja paljon muutakin ehdittiin tehdä.

Viimeisessä kilpailussa oli kaikilla takaa-ajolähdöt, paitsi rasti- ja tukireiteillä. Yhteensä junnut saivat kymmenen mitalia. Mieleenpainuvin oli varmastikin Niinan, Nooran ja Katsun kolmoisvoitto D12 sarjassa.

Kisoista ajoimme suoraan Pärnuun, jossa majoituttiin Valgjärven leirintäalueelle. Paikassa hienointa oli ehdottomasti matala hiekkaranta. Viimeisen päivän vietimme Pärnun keskustassa shoppaillen ja aurinkoisella hiekkarannalla loikoillen.

Iltapäivällä Auvo ajoi meidät Tallinnaan, josta menimme laivalla Helsinkiin. Bussi parkkeerasi Pilotille noin klo 22.00.

Kiitos mahtavasta matkasta kaikille mukana olleille!!!